home  8800 Nagykanizsa, Ady Endre utca 74/A  phone +36/93-313-010  email kollegium[@]cserhati[.]hu

ima 700Végzős AJKP-s csoportunk október első hétvégéjét helyben töltötte, bár az eredeti tervek szerint a Balaton-felvidék szerepelt a programunkban. Az anyagi források szűkössége a városban maradást szabta ki számunkra. Azonban így is tartalmasan telt a hétvége.

Pénteken a tanórát és a vacsorát követően moziba mentünk, ahol az idén Oscar-díjra jelölt filmet, az Akik maradtak című magyar alkotást tekintettük meg. Utána hosszan beszélgettünk a benyomásainkról. Bízunk a film sikerében.

Szombaton elkészítettük a reggelinket és némi tízórai csomagot, rendet raktunk a szobáinkban és amikor a mosóprogram lejárt, elindultunk a Csónakázó-tóhoz. Mivel esőre állt az időjárás, a közelebbi sportlétesítményt, a Mindenki sportpályáját választottuk. Itt röplabdáztunk, tollasoztunk, kosaraztunk, majd elindultunk az étterembe. Útközben egy „felnőtt játszótéren” próbára tehettük izmaink fejlettségét. A finom ebédet követően a desszertet a város legjobb cukrászdájában fogyasztottuk el, majd a Thúry György Múzeum állandó kiállítását tekintettük meg tárlatvezetéssel. Többünkben most tudatosult igazán, hogy milyen gazdag múltra tekint vissza ez a város, mennyi különleges régészeti lelet birtokosa a múzeum. A római sírhagyaték ékszerei, a kanizsai vár történetét bemutató „fénytérkép”, a szuperbiztonságos trezor és a dualizmus polgári enteriőrje, valamint a korabeli játékok és taneszközök igazán lenyűgöztek bennünket. Megköszönve a részletes tájékoztatást, elbúcsúztunk a muzeológustól. A belvárosban szabadprogramot kaptunk. Vacsoránkat a kollégiumban költöttük el. Este jutott idő a lecke megírására és kooperatív játékra is.

Vasárnap a közös főzőcskére épült a napi program. Pénteken beosztottuk, ki melyik részfeladatot vállalja. A reggeli elkészítése és elfogyasztása után szobarend ellenőrzés, majd jóga-foglalkozás kezdődött. Sokan most voltak először ilyen mozgás-órán, de egyöntetű véleményként hangzott el: kellemes, megnyugtató, minden testrészt alaposan átmozgató órában volt részünk. Átöltöztünk és nekiláttunk az ebéd elkészítésének. Zöldségleves és palacsinta volt a terv, amit sikeresen kiviteleztünk, mindenki megelégedésére. Mosogatás után a csendes pihenő alatt tanultunk kicsit, és kimostuk a maradék holmit, majd átmentünk a közeli állatmenhelyre. Itt mindenki választott egy-egy kutyust, akiket megsétáltattunk és játszottunk velük, hiszen annyira igénylik a mozgást és az emberi társaságot szegénykék. Cserébe rengeteg szeretetet és „kézcsókot” kaptunk tőlük. Majd a vacsora elkészítése következett: sajttal sült csirkecomb krumplival és vegyes salátával. Nagyon büszkék voltunk közös művünkre, amely olyan finom volt, amilyen jól nézett ki. A konyha rendbetétele, mosogatás, felmosás után vetélkedőre került sor, majd társasjátékoztunk az est hátralévő részében.

Néhány nap múlva színházi előadásban is részünk lesz. A Lovagias ügy című vígjátékot fogjuk megtekinteni a Hevesi Sándor Művelődési Központban, amit már nagyon várunk.

Egyetértettünk abban, hogy a hétvége legjobb programja a közös főzőcske volt vasárnap, de a sportprogramok, a mozi, a múzeum és a kutyasétáltatás is nagyon tetszett mindannyiunknak. A lényeg azonban az volt, hogy végzősként együtt tölthettünk egy derűs, kellemes hétvégét, hiszen már nem sok ilyen adódik számunkra a fennmaradó időben, az érettségiig.

Kollégiumi események

Programhétvége Parlamentlátogatással

Események 2019. november 08.
2019. október 18-19-20-án „bennmaradós” hétvégén vettünk részt. Csoportunkhoz erősítés is csatlakozott, a 12. évfolyamos fiúkkal együtt szerveztük meg programjainkat. Már a hét elején elkezdtük az előkészületeket: konyhatakarítás, edények és tálalóeszközök előkészítése, mosogatása, fa beszerzése a bográcsozáshoz, tűzrakó hely kiválasztása. Csütörtök délután bepácoltuk a szombati útravalóba rakandó húsokat is. A hétvégén…
Bővebben
„Szemléletformáló Tábor”

2019. október 18.
 „Szemléletformáló Tábor” Zalaszabar2019.10.11-13. 2019.10.11.-én Nagykanizsáról busszal utaztunk a Zalaszabari Kalandparkba. 12:30-kor érkeztünk meg, és meleg étellel vártak minket. Ebéd után fél óra csendes pihenő következett, majd a gyönyörű időnek köszönhetően…
Őszi programhétvége Nagykanizsán

2019. október 17.
Végzős AJKP-s csoportunk október első hétvégéjét helyben töltötte, bár az eredeti tervek szerint a Balaton-felvidék szerepelt a programunkban. Az anyagi források szűkössége a városban maradást szabta ki számunkra. Azonban így…
Aradi vértanúk - Megemlékezések a nemzeti gyásznapon

2019. október 07.
Október 6-án, nemzeti gyásznapunkon az 1849-ben mártírhalált halt aradi hősökre és az első felelős magyar miniszterelnökre, Batthyány Lajos grófra emlékeztek a kollégium diákjai Balogh Zoltán tanár úr által szervezett műsor…