home  8800 Nagykanizsa, Ady Endre utca 74/A  phone +36/93-313-010  email kollegium[@]cserhati[.]hu

ima 050Lelkesen készültünk az idén Salgótarjánban megrendezett XIII. Országos AJKP Művészeti Fesztiválra. Nagykanizsától hosszú volt az út Nógrád megye legnagyobb városáig. A Salgótarjáni SzC kollégiumi intézményegységébe megérkezve a regisztráció után gyorsan elfoglaltuk szálláshelyeinket és hamarosan elkezdődött a fesztivál programsorozata. Az ünnepélyes megnyitón kellemes meglepetésben volt részünk, Oláh Gergő énekes előadását hallgathattuk. Vacsora előtt neves roma művészek aulában kiállított festményeit csodálhattuk meg. Végül eljött az a pillanat, amit mindannyian nagyon vártunk, együtt lehettünk és beszélgethettünk az ország 11 városából jelen lévő AJKP-s társainkkal. A kulturális bemutatók szombaton zajlottak a József Attila Művelődési Házban, összesen 38 produkciót láthattunk ének, hangszer, vers, próza és színdarab kategóriákban. A mi csoportunk ének, vers és színdarab előadásával mérkőzött a többiekkel. Bertók Dalma Ruzsa Magdi: Vigyázz a madárra című dalát énekelte, kategóriájában 3. helyezést ért el. Zámbori Cintia József Attila: Elégia című versét, Kolompár Csilla Reményik Sándor: Jön című versét szavalta. Csilla előadásáért 2. helyezést kapott. Sajnos színjátszó csoportunk „Tesó, itt a nyár!” darabja az erős mezőnyben nem került a díjazottak sorába. Legnagyobb örömünkre Zámbori Cintia 2 festményével nagy sikert aratott, jutalma 1. helyezés volt. A díjátadó és vacsora után jöhetett a szórakozás, roma táncház és disco. Vasárnap reggeli után elindultunk hazafelé. Út közben rövid kitérőt tettünk Hollókőre, Magyarország egyetlen olyan falujába, amely szerepel az UNESCO világörökség listáján, és így világszerte ismert. Hollókő a 17–18. században kialakított falu az építészet és a 20. századot megelőző falusi élet olyan páratlan példája, amelyet sikerült eredeti állapotában megőrizni. Napjainkra sem vált szabadtéri múzeummá: mindmáig élő, lakott település. Faluséta jeggyel megtekintettük a várat, majd az ófaluban a falumúzeumot, a guzsalyas házat, sajtkóstolón vehettünk részt Gazduram Sajtboltjában, bőrdíszműves műhelylátogatás során bőr ajándéktárgyat kaptunk, finom volt a kóstoló a Kalácsos pékségben is. Ebéd után ismét hosszú utazás Nagykanizsára, a kollégiumba. Fáradtan érkeztünk meg, de nagyon jól éreztük magunkat.

A fesztivál kanizsai csapata

Kollégiumi események

Őrségi jutalomkirándulás

Események 2021. június 21.
A tanév utolsó hétvégéjén jutalomkirándulásra nyílt mód, melyet a nyugati határszél területére terveztünk. A reggeli ellátmánycsomagok átvétele után buszba szálltak a tanév során legjobb teljesítményt nyújtó tanulók. Első megállónk Velemér volt. Az árpád-kori műemlék, a fények templomaként ismert csodálatos épület hangulatával elvarázsolt mindannyiunkat. Házigazdánk, Ilona néni szakszerű tájékoztatója nem csupán…
Bővebben
Közösségépítő hétvége

2021. június 16.
Június elején lehetőségünk nyílt programhétvége szervezésére az AJKP-s tanulók számára. A 9. évfolyam leányai pénteken délután megbeszélésre gyűltek össze a tanulószobában, miután a hétvégére vásárolt élelmiszert közösen elhelyeztük az emeleti…
AJKP Programnap (2021. június 13.)

Szentbékkálla – Salföld – Ábrahámhegy – Szigliget – Balatongyörök Sánta Alíz – Olasz Attila csoportja Reggeli után elindultunk, első állomásunk Szentbékkálla, megnéztük az ún. „kőtengert”. Gyönyörű szép hely és páran…
Bűvész show a Kollégiumban (2021. június 10.)

2021. június 11.
Különleges tanévzáró programot szervezett számunkra a Kollégium, Bűvész Show-val zártuk a tanévet. Galambos Fecó remek műsort adott elő nekünk, ami nem sablon trükkök sorozata, amelyeket láthatunk az interneten, hanem nagyon…