home  8800 Nagykanizsa, Ady Endre utca 74/A  phone +36/93-313-010  email kollegium[@]cserhati[.]hu

image071Június 9-én reggel, az étkezési csomagok átvétele után busszal indultunk Balatonfüredre. A szállásunk egy apartman házban volt, kényelmes körülmények között. Első programpontunk a Jókai Emlékház volt, ahol Kati néni, az animátorunk totót osztott ki 4 fős csapatoknak. Ezzel érdekesebbé tette a híres író életét autentikus módon bemutató tárlat felfedezését. A többség 1-2 hibával oldotta meg a 26 feladatból álló kérdéssort. Innen a Dottóhoz mentünk, amely körbevezetett bennünket Füred városán. A hangosbeszélőből sok információval lettünk gazdagabbak a város múltját és jelenét tekintve. Sajnos közben eleredt az eső és hűvössé vált az időjárás, így a kör végeztével egy presszóba menekültünk, ahol elfogyasztottuk a magunkkal hozott hamburger és gyümölcslé ebédünket. Kis szabadidőt kaptunk, mely alatt kedvünkre nézelődhettünk a város bazársorán. Közben meglepetésünkre a motoros találkozó résztvevői éppen ezen az útvonalon mentek körbe, így ezt a látványosságot sem hagytuk ki. Sőt, megkegyelmeztek nekünk az égiek és elállt az eső. Elindultunk hát következő programunk helyszínére, amely egy kalandpark-strand területén volt. Amíg a kormányos eldöntötte, hogy indítja-e a sárkányhajót, addig néhányan fürdőruhát öltöttek és bementek a Balatonba. Kellemes, 24 fokos hőmérsékletével fürdésre csábított a tó. Végül aztán két turnusban beszállhattunk a hajóba. A biztonság kedvéért kaptunk mentőmellényt és technikai oktatást a lapátkezelést illetően. Addigra a nap is kisütött, igazán izgalmas és kellemes perceket tölthettünk a tóban evezve. Egymásra utaltságunk okán valódi csapatépítő tréning volt ez a tevékenység. De ezt még fokoztuk azzal, hogy Kati néni irányításával népi gyermekjátékok mai, sportos verzióját játszhattuk a csapatépítő ügyességi feladatokban. A vacsora elfogyasztását követően elsétáltunk a szállásunkra és elfoglaltuk az apartmanjainkat. Minden igényt kielégítő szobáink komfortfokozatát növelte a jó társaság. Este besétáltunk a belvárosba fagyizni és fotózkodni. Meglepő volt, milyen sok a nyaraló vendég már a városban, pedig még a szezon elején tartunk. Aki igényelte, még strandolhatott egy órányit a lemenő nap fényében az ingyenes szakaszon. Sötétedés után aztán gyorsan nyugovóra tértünk.

Vasárnap kényelmesen készülődtünk, megérkezett a reggelink is. Lehuzatoltunk és rendet raktunk az apartmanokban, majd elindultunk a tegnapi kalandpark-strandra. Itt várt bennünket Gergő, az animátorunk hatalmas buborékokkal. Elmagyarázta a használatát, s máris birtokba vettük őket. Előbb szumóztunk, majd székfoglalót játszottunk, végül a beígért buborékfocira került sor. Itt aztán kidühönghette magát mindenki. A fiúk különösen élvezték, de a harciasabb amazonok sem hagyták magukat. Lökdösődésben nagyon jó a csapat. A focit a nézők és a résztvevők is végignevették, annyira vicces volt a játékosok fura mozgása. Kis pihenőt követően az íjászok viadala kezdődött. Először a pontos célzást gyakoroltuk táblák és korongok segítségével, majd az íjászat helyes technikáját megismerve csapatokra osztottak bennünket és egymás ellen játszottunk. Később fedezékeket is használhattunk, ez volt a vetélkedés fénypontja. Kellemesen elfáradva ültünk be a csárdába az ebédünket elkölteni. Miután átöltöztünk a szálláson és a buszba bepakoltuk a holminkat, átutaztunk Tihanyba. Itt már nagy hőség fogadott bennünket. Megtekintettük az Apátságot, a csodálatos barokk templomot, az altemplomban I. András királyunk síremlékét, az alapítólevelet. Azt a dokumentumot, melyben a király összeíratta a monostor birtokát, az egyik legfontosabb magyar nyelvű szórványemlékként ismerjük. Majd utolsó uralkodónk, IV. Károly király itteni tartózkodásának emlékére berendezett kiállítás következett. Találtunk ismertető tárlatot a tihanyi levendulatermesztésről és annak felhasználási módjairól is. Végül egy kortárs festménykiállítással zártuk a programot. Fagylaltozással hűsítettük magunkat és a belváros ajándékboltjaiban választottunk szuveníreket családtagjainknak. Élményekkel telve búcsúztunk a Balatontól. A nyár folyamán remélhetőleg családilag vagy a barátokkal visszatérhetünk ide. Az egész csoport nevében köszönjük csoportvezetőnknek, hogy megszervezte ezt a kirándulást is.

Bertók Dalma, Bogdán Renáta

Kollégiumi események

AJKP Programhétvége Előkészítő évfolyam

Események 2019. május 15.
2019. május 10 -12 Pénteken délután indultunk a várt kikapcsolódásra. Készülődés közben megeredt az eső, de ez nem szegte kedvünket, hogy kedvenc helyünkre a zalaszabari Kalandpark megyünk. Az idő „kegyes” volt hozzánk, csak pénteken délután esett. A szállás elfoglalása után elfogyasztottuk a vacsorát, mely nagyon finom volt. A zenehallgatás és…
Bővebben
Kollégiumi ballagás

2019. május 06.
Iskolánkban a végzősök búcsúztatása minden évben a kollégiumi ballagással kezdődik. Rövid műsor után a barátok felidézik az együtt töltött évek legemlékezetesebb pillanatait, mozzanatait. Ez így volt az idei évben is.…
Programhétvége 2019. április 26-27-28

2019. május 03.
Az idei tanévben másodszorra vehetett részt csoportunk az izgalmas és érdekes programokkal teli bennmaradós hétvégén, amelyet Farkas Zsuzsanna és Erhetics Endre nevelők szerveztek. Első napon egy programismertető megbeszélést tartottunk, amelyen…
Nagykanizsa is részt vett a XIII. Országos AJKP Művészeti Fesztiválon

Lelkesen készültünk az idén Salgótarjánban megrendezett XIII. Országos AJKP Művészeti Fesztiválra. Nagykanizsától hosszú volt az út Nógrád megye legnagyobb városáig. A Salgótarjáni SzC kollégiumi intézményegységébe megérkezve a regisztráció után gyorsan…